Om föreningen

BRF Bresshammaren uppfördes 2018 med inflytt 2019. I området finns närhet till naturen, Mälaren, förskola, skola och centrala Strängnäs med pendelavstånd till Stockholm. Tillsammans med  BRF Bresshammaren 2 disponerar medlemmarna över en gemensam pool.

Husen är 99 kvadratmeter stora med 4 rum i två plan och präglas av New  England-stil med liggande panel och fönster med spröjs. Till varje hus ingår också praktiska förråd och en skön uteplats.

Standarden har en genomgående hög nivå. Vi har bland annat kök från Ballingslöv, vitvaror från Siemens och badrumsinredning från Svedbergs. I våtrum och entré är det vackert vitlaserat trägolv samt kakel och klinker.

Entréplan har öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Det finns också ett välutrustat badrum med tvättmaskin och torktumlare i anslutning till entrén. På övervåningen finns tre sovrum och badrum med plats för badkar.